وبلاگ اسلامی و ایرانی
مطالبی درباره ایران  
قالب وبلاگ

جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران با نام «حماسه» رونمایی شد.

 
به گزارش خبرگزاری فارس، عصر امروز در اختتامیه همایش شهدای وزارت دفاع جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران با نام حماسه توسط وزیر دفاع رونمایی شد.
 
این پهپاد آخرین نمونه از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران است که مداومت پروازی بالا و ارتفاع آن این هواپیما را از دیگر پهپادهای کشور متفاوت کرده است.
 
سردار احمد وحیدی وزیر دفاع در حاشیه رونمایی این پهپاد گفت: این پهپاد به دست متخصصان صنعت دفاعی ساخته شده است و می‌تواند سه مأموریت مراقبت، شناسایی و حمله با موشک و راکت را به صورت همزمان انجام دهد.
 
وزیر دفاع افزود: این هواپیما با قابلیت رادارگریزی می‌تواند از شناسایی شدن توسط دشمن جلوگیری کند.
 
 
 
 
 

سایت تخصصی قلعه و جنگهای صلیبی

دانلـــــــــــود آهنگ جديد

[ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:56 ] [ علی فتحی ] [ ]

در مورد هواپیمای جنگی شفق که توجه جهان هوانوردی را به خود معطوف ساخت و سایتها و مجله های مشهور صنعت هوانوردی در مورد آن دست به گمانه زنی زدند و آن را ستوده و نشانه ایی از پیشرفت صنایع هوایی ایران دانستند. طراحی و ساخت این جنگنده ابتدا قرار بود با همکاری روسیه انجام شود اما با توجه به فشارها و تهدیدهای آمریکا، روسیه خود را از این برنامه کنار کشید و طراحان و کارشناسان ایرانی به ویژه دانشگاه صنعتی شریف برای رو کم کنی هم که شده با همت و تلاش خودشان کار طراحی را انجام داده و به مرحله ساخت اولین نمونه رسیدند.
در واقع همان گونه که سایت اینترنتی روسین دیفنس نوشته بود، ایران با طراحی و ساخت این جنگنده و نمایش آن همه را شگفت زده کرد. با ساخت این جنگنده صنایع هوایی ایران به پیشرفت قابل ملاحظه ای دست یافته است. این سایت اینترنتی همچنین در مورد این هواپیما می نویسد شفق از موتور روسی RD-33 کلیموف استفاده می کند و از کابین پیشرفته ایی مجهز به سامانه های نمایشگر رنگی ساخت روسیه استفاده می برد. این نمایشگرها را می توان قابل مقایسه با نمایشگرهای چند کاره و رنگی مورد استفاده در هواپیمای جنگی F/A-22 آمریکا دانست. این سایت شفق را با طرح هواپیمای MiG I-2000 روسیه قابل مقایسه دانسته است.
از ویژگی های شفق میتوان به طراحی ویژه و آیرودینامیک تحسین برانگیز آن اشاره کرد. از شکل و شمایل هواپیما و همچنین ورودیهای هوای موتور آشکار است که طراحان تلاش بسیاری به خرج داده اند تا بازتابش راداری هواپیما را به کمترین حد ممکن برسانند تا امکان کشف و رهگیری آن دشوارتر باشد. در واقع می توان شفق را اولین هواپیمای جنگی استیلث ایرانی به حساب آورد. نوع سازه به کار رفته به شکل مناسبی اجازه حمل انواع بمب و موشکهای هوابه هوا و هوابه زمین و همچنین انواع بمب با هدایت لیزری را به این هواپیمای توانمند می دهد.

احتمالا طراحان با آینده نگری امکان استفاده از موشکهای هدایت شونده روسی را مد نظر داشته اند. ایران گفتگوهایی را برای تولید موتور پیشرفته روسی به نام RD-33 انجام داده است و گویا گفتگو هایی نیز در زمینه تولید تحت امتیاز نمایشگرهای چند منظوره ساخت روسیه در جریان است. این هواپیما که اولین نمونه آن سال قبل ساخته شد، قرار است که دو سال دیگر، با نقش نظامی یا آموزشی، وارد خدمت نیروی هوایی شود. به هر روی شفق گام تحسین برانگیزی در صنایع هوایی ایران به حساب آمده و طراحی و ساخت آن موجب افتخار و سربلندی ایرانیان است.


 

سایت تخصصی قلعه و جنگهای صلیبی

دانلـــــــــــود آهنگ جديد

[ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:53 ] [ علی فتحی ] [ ]

معرفی جنگنده آذرخش

آذرخش نام دومین هواپیمای جنگنده ساخت جمهوری اسلامی ایران، پس از جنگنده صاعقه است.

آذرخش

 این جنگنده که در جمهوری اسلامی ایران و به روش مهندسی معکوس بر روی جنگنده بمب‌افکن اف-۵ ساخته و در ۱۵ مرداد ١٣٨۶ در شاهین‌شهر اصفهان آزمایش شده‌است.

جنگنده آذرخش حدودا ۱۵٪ بزرگ‌تر از F-5E است و از موتورهای RD-۳۳ لیولکا نیرو می‌گیرد.

طراحی

طراحی هواپیمای صاعقه بسیار شبیه اف-۱۸ است. بیشترین شباهت در دو سکان عمودی زاویه‌دار نسبت به محور طولی و صفحات جانبی در کناره‌های هواپیما تا کناره کابین است. نمونه اولیه - هواپیمای اف۵ - یک سکان عمودی دارد و صفحات گفته‌شده در کنار بدنه را ندارد. سابقه طراحی هواپیما جنگنده در ایران به بعد از انقلاب می‌رسد و طراحی این گونه هواپیماها کاملاً ایرانی و بومی بوده‌است. متخصصین ایرانی طراح این هواپیماهااستادان دانشگاه هوایی شهید ستاری ومتخصصین صنایع دفاع هستند. ظاهراً ابزار ناوبری اویونیک این جنگنده دگرگون شده‌است و از سامانه‌های روسی در آن استفاده شده‌است. کابین این جنگنده از تجهیزات جدید مانند نشان‌دهنده‌های دیجیتال و مانیتورهای ال‌سی‌دی یا پلاسمای مایع بکار گرفته شده‌است. در بخش تجهیزات خدمه پروازی نیز دگرگونی‌های انجام شده‌است و از کلاه‌های پروازی هوشمند برای کمترشدن بار کاری خلبان و کمک‌خلبان بکار گرفته شده‌است.

نیروی پیشران

جنگنده آذرخش از دو موتور روسی آردی-۳۳ استفاده می‌کند. این جنگنده بیشتر برای عملیات‌های هوا به زمین طراحی شده ولی در کنارآن توانایی جنگ هوایی را نیز دارد. پیشرانه این هواپیما دو دستگاه است. که البته کمی و یا مقداری کمتر از صاعقه (هواپیما) است.

آذرخش

مقایسه با اف-۵

هواپیمای آذرخش را می‌توان یک جنگنده اف-۵ دانست که در آن مساحت بال‌ها کمی افزایش یافته و موتورها و اویونیک آن با نمونه‌های جدیدتر روسی عوض شده‌است. بارزترین تفاوت آذرخش با اف-۵، ورودی موتورهای به وضوح بزرگ‌تر آن است که در نتیجه نصب موتور قدرتمندتر و نیاز به ورودی هوای بزرگ‌تر حاصل آمده‌است. همچنین تغییرات واضحی در سکان عمودی آن پدید آمده که می‌توان از آن‌ها به عنوان عوامل کنترل‌کنندهٔ مانورپذیری بسیار و بعضا خارج از کنترل اف-۵ دانست. وزن این جنگنده در حالت عادی حدود ۸ تن و در حالت بیشینه میان ۱۵ تا ۱۸ تن است و می‌تواند ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ کیلوگرم تسلیحات با خود حمل کند.

ویژگی‌ها

رادار این هواپیما از نوع N۰۱۹-ME که در جمهوری اسلامی ایران بهسازی شده تا کارایی آن ضد اهداف زمینی افزایش یابد. این هواپیما یعنی جنگنده آذرخش بیشتر و در واقع برای حمله به اهداف زمینی طراحی و ساخته شده‌است و توانایی جنگ هوایی را نیز دارد. هواپیمای اف۵ و به تبع آن آذرخش به دلیل کوچکی توانایی حمل مقدار کمی سوخت را دارد که باعث کوتاه‌شدن برد هواپیما نسبت به هواپیماهای هم دوره خود مانند اف-۴ می‌شود. (هواپیمای اف۴ می‌تواند هم‌وزن هواپیمای اف۵ سوخت با خود حمل کند) به همین دلیل در جنگ از این هواپیما بیشتر به عنوان هواپیمای گشتی شناسایی و یا جهت بمباران اهداف نزدیک بکار گرفته می‌شد. همین کمبود سوخت توانایی درگیری با اهداف هوایی و انجام جنگ هوایی یا Dog Fightt را بسیار کاهش می‌دهد.

سایت تخصصی قلعه و جنگهای صلیبی

دانلـــــــــــود آهنگ جديد

[ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:48 ] [ علی فتحی ] [ ]

 

جنگنده صاعقه ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

صاعقه هواپیمای جت جنگنده بمب‌افکن ساخت جمهوری اسلامی ایران است. در این هواپیما از بدنه هواپیمای اف-۵ استفاده شده است. تفاوت ظاهری این هواپیما با اف-۵ وجود دو سکان عمودی V شکل است که برای ایجاد توانایی لازم برای مانور پذیری بهتر جنگنده صورت گرفته است. هواپیمای جنگنده صاعقه ۱۰ تا ۱۵ درصد بزرگ‌تر شده هواپیماهای اف-۵ است که دو سکان عمودی V شکل (برای کاهش سطح مقطع راداری) و سیستم های الکترونیک و موتورهای روسی آر دی-۳۳ (RD-۳۳) دارد.
 

Taknaz.ir At Site


اولین اسکادران تخصصی صاعقه در اسفند ۱۳۸۸ در پایگاه دوم شکاری تبریز تشکیل شد.
صاعقه و‌ آذرخش 2 نسل از جنگنده‌های ساخت داخل هستند که با توان نیروهای داخلی به بهره‌برداری رسیده‌اند.
جنگنده شکاری صاعقه در شهریور 85 با پرواز موفق در رزمایش ضربت ذوالفقار رسما به ناوگان هوایی ارتش پیوست.
این جنگنده از سوی مهندسان دانشگاه شهید ستاری نیروی هوایی ارتش طراحی، تغییر شکل، بهینه‌سازی و توانمندسازی شده است. فناوری تولید این هواپیما را کشورهای آمریکا، روسیه، چین و هند به صورت مشترک و برخی کشورهای اروپایی در اختیار دارند، ولی صاعقه کاملا تولید داخل است و کارایی بالاتری دارد.
 

Taknaz.ir At Site


یکی از ویژگی‌های مهم جنگنده صاعقه، پشتیبانی نزدیک هوایی است و این جنگنده می‌تواند انواع راکت، بمب و موشک را با موفقیت حمل و شلیک کند. صاعقه مجهز به سیستم رادار پیشرفته است و در طول سال‌های گذشته با ده‌ها سورتی پرواز آزمایشی، مراحل مختلف پرواز را با موفقت پشت سر گذاشته است.
چندی پیش امیر خلبان احمد میقانی، فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تلاش‌ها و موفقیت‌های مشترک نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع برای تولید جنگنده‌های صاعقه و آذرخش گفت: مراحل پایانی تولید نسل سوم جنگنده صاعقه با موفقیت به پیش می‌رود و این محصول بزودی با پیشرفت‌هایی در بخش‌های مختلف چون مهمات، رادار و سطوح پروازی به پرواز درخواهد آمد.
کاکپیت یا همان کابین خلبان ، صاعقه بسیار راحت بوده و خلبان امکان دید کامل نسبت به اطراف خود را دارد.همچنین این جت جنگی تنها جنگنده ایست که با ابتکار متخصصین ایرانی مجهز به دید خلبان در جهات اصلی و فرعی می باشد به زبان ساده تر به وسیله دوربین های پیشرفته مداربسته ، خلبان قسمت عقب و ...را به راحتی می تواند ببیند که این قابلیت قدرت این جنگنده را در تعقیب و گریز جنگنده ها و در گیری های هوایی و مانورهای واکنش سریع به شدت افزایش می دهد . همچنین کا کپیت تمام دیجیتالی این جت جنگی قابل توجه است.
 

Taknaz.ir At Site


پیشرانه این هواپیما دو دستگاه موتور RD-33 می باشد که امکان پرواز تا سرعتهای 5/1تا 8/1 ماخ را به این هواپیما می دهد. رادار این هواپیما از نوع N019-ME می باشد که کارایی آن بر ضد اهداف زمینی است. بیشترین وزن محموله این هواپیما 4,400 کیلوگرم و وزن خالی این هواپیما 8,000 کیلوگرم و بیشترین وزن برخاست این هواپیما 15,000 تا 18,000 کیلوگرم بوده و بردی در حدود 600 کیلومتر را داراست.
قدرت مانور هوایی صاعقه و خطای بسیار پایین و نیز شتاب لحظه ای و سریع از ویژگی های این جت جنگی می باشد
با ید خاطرنشان کرد که جدار شیشه ای کابین خلبان صاعقه ضد گلوله می باشد و امنیت خلبان در این شکاری به مراتب بیشتر از جنگنده های دیگر می باشد.
 

Taknaz.ir At Site


گفتاری از فرمانده ی نیروی هوایی ایالات متحده:
ما قبلا اصلا از جنگنده های ایرانی نمی ترسیدیم ، بلكه ما از قدرت تحلیل و واكنش سریع و غیر قابل پیش بینی خلبانان ایرانی بیمناك بودیم ،اما الان ما اطلاعاتی درباره جنگنده های ساخته شده در ایران نداریم و نمی دانیم از چه نوع تكنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است .و الان هم از جنگنده های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناكیم و ما قدرت آنها را در درگیری های هوایی شاهد بوده ایم ، ماجنگ ۸ ساله ایران و عراق را خوب به یاد داریم.
 

 

 

سایت تخصصی قلعه و جنگهای صلیبی

دانلـــــــــــود آهنگ جديد

[ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, ] [ 23:49 ] [ علی فتحی ] [ ]

سياري درباره پروژه ناوشکن جماران 2 و نام آن ناوشکن، گفت: نام آن، ناوشکن جمهوري اسلامي ايران "سهند" است که مرحله دوم کار آن در حال پيشرفت بوده و حتي از برنامه زمان‌بندي از پيش‌تعيين شده نيز جلوتر هستيم و به موقع از آن رونمايي مي‌کنيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينکه ارتقاي توانمندي نظامي ايران براي دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده، گفت: دنيا و همسايگان ما مي‌دانند که کشورمان قصد تعرّض و تجاوز به هيچ ملت و مملکتي را ندارد.

ویژگی خاص جنگنده "قاهر 313"

ویژگی خاص جنگنده "قاهر 313" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ارتقای توانمندی نظامی ایران برای دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده، گفت: دنیا و همسایگان ما می‌دانند که کشورمان قصد تعرّض و تجاوز به هیچ ملت و مملکتی را ندارد. به گزارش مشرق "امیر دریادار حبیب‌الله سیاری" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به جنگنده "قاهر 313" و تحلیل رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه این جنگنده، نیروی دریایی آمریکا را در منطقه فلج می‌کند، اظهار‌ داشت: این جنگنده ساخته و پرداخته متخصصان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که قطعاً ...

مهمترین عناوین خبری باشگاه خبرنگاران که در روز جمعه منتشر شده موضوعاتي چون: ويژگي خاص جنگنده "قاهر 313" / ناوشکن سهند به ياد شهداي سال 67 نام‌گذاري شده است،شبیخون پلیس به مركز سولاریوم در خیابان شریعتی+عكس و... است.

مهم ترین عناوین خبری گروه "سياسي" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون:ويژگي خاص جنگنده "قاهر 313" / ناوشکن سهند به ياد شهداي سال 67 نام‌گذاري شده است ، فرمايشات مقام معظم رهبري روشن‌گر راه مذاکرات/غرب در مذاکرات قزاقستان دچار اشتباه محاسباتي نشود و... است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینكه ارتقای توانمندی نظامی ایران برای دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده، گفت: دنیا و همسایگان ما می‌دانند كه كشورمان قصد تعرّض و تجاوز به هیچ ملت و مملكتی را ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاكید دوباره بر این كه جنگنده قاهر 313 كاملا بومی است، جوسازی های رسانه ای غرب علیه این جنگنده ایرانی را نوعی تبلیغات ژورنالیستی خواند.

تسنیم: فرمانده معظم کل قوا درباره اهمیت پدافند طی سخنانی فرموده بودند، "پدافند در اولویت اول نیروهای مسلح ایران است." برای اطلاع از آخرین دستاوردها و اقدامات پدافند هوایی با امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) به گفت‌وگو نشستیم. برخلاف اینکه گفته می‌شود، محیط‌های نظامی کاملاً خشک است، امیر اسماعیلی و کارکنان پدافند هوایی برخورد خوبی با ما داشتند؛ امیر اسماعیلی که هم‌اکنون جوان‌ترین فرمانده‌ عالی رتبه نظامی ایران محسوب می‌شود، می‌گوید: جمهوری اسلامی دکترین دفاعی را دنبال می‌کند و ایران علاقه و اعتقادی به سپر موشکی ندارد. او بر این باور بود که تکنولوژی ...

سردار احمد وحیدی با اعلام این خبر به ایرنا اظهار داشت: استفاده از پهپاد از نیازهای حوزه دریایی کشور است که حوزه دریایی در آینده نزدیک به این فناوری تجهیز می شود. وی با یادآوری آزمایش و پرتاب موشک فکور 90 از هواپیمای اف 14 اظهارداشت: این موشک هوا به هوا به یاد شهید خلبان فکوری نامگذاری شده است و در آینده نیز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آزمایش دو موشک هوا به سطح دیگر را در دستور کار خود دارد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین درباره زمان عملیاتی شدن هواپیمای قاهر 313 تصریح کرد: آزمایش های ...

جزئیات تازه از پروژه جنگنده ایرانی قاهر 313

 

 

جزئیات تازه از پروژه جنگنده ایرانی قاهر 313 مدیرعامل صنایع هوایی ایران و طراح هواپیمای جنگنده قاهر اف- 313 با اشاره به اینکه این هواپیما روندهای اجرایی خود را طی کرده است و به مرحله رونمایی رسیده است اعلام کرد: این جنگنده باید تست های تاکسی و پروازی و در نهایت تست های تسلیحاتی خود را طی کند که به مرحله عملیاتی برسد اما زمان مشخصی نمی توان برای آنها تعیین کرد. به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، مهندس حسن پروانه، مدیر عامل صنایع هوایی ایران و طراح هواپیمای جنگنده قاهر اف- 313 در خصوص روند ساخت این جنگنده ...


مدیرعامل صنایع هوایی ایران و طراح هواپیمای جنگنده قاهر اف- 313 با اشاره به اینکه این هواپیما روندهای اجرایی خود را طی کرده است و به مرحله رونمایی رسیده است اعلام کرد: این جنگنده باید تست های تاکسی و پروازی و در نهایت تست های تسلیحاتی خود را طی کند که به مرحله عملیاتی برسد اما زمان مشخصی نمی توان برای آنها تعیین کرد.

 

 

سایت تخصصی قلعه و جنگهای صلیبی

دانلـــــــــــود آهنگ جديد

[ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, ] [ 23:42 ] [ علی فتحی ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

کوروش کبیر بنیان گذار ملت ایران برای بزرگی روحش صلوات بفرست
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی فلش و آدرس gogo2012.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 136629
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر



 تماس با ما



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

كد ماوس

كد ماوس

روزشمار محرم عاشورا

كد آهنگ


کد موزیک دانلود
[url=http://khanwars.ir/?recruit=4H159274][img]http://khanwars.static.xs-software.com/signatures/ir/world_4/159274.jpg[/img][/url] http://khanwars.static.xs-software.com/signatures/ir/world_4/159274.jpg [url=http://khanwars.ir/?recruit=4H159274][img]http://khanwars.static.xs-software.com/signatures/ir/world_4/159274.jpg[/img][/url]